Sayfalar

2/07/2012

an-lam, an-la-mak, an-lam-landır-mak...

an-lamak kafa ile yapılan bir iş midir? yoksa ruh veya yürek ya da ne demek isterseniz adına, "o"nunla mı?

""kişinin yaşamının anlamını kurma konusundaki temel ikilemi,içinde yeraldığı ilişkilerde, değerlilik odağını nereye-ne yere-  koyacağında düğümlenir- kendisine mi, ötekine mi...

kendine koysa, bu, bir "bencillik" biçimi olarak, hem ötekine yönelebilecek anlama yollarını tıkar, hem de ötekinden 'ben' e gelen anlam aktarma yollarını.

ötekine koysa, bu da, 'bağımlılık' biçimi olarak, hem 'ben'in anlamlanma olasılıklarını kısıtlar, hem de, ötekine anlam verme olanaklarını.

öyleyse, çok ince bir denge gerekli, kişinin yaşamının anlamını içinde kuracağı ilişkilerde tutturması gereken - aynı zamanda, öteki kişinin de kendi yaşamının anlamını kurmasına olanak tanıyacak bir denge: 'ben' de 'öteki' de, hem 'öteki' hem 'ben' olmalı demek ki:-

demek ki, kişi, yaşamının anlamını kurmak için, değerlilik odağını, ne kendine de ötekine koymalı - ortaya koymalı: şu koşulla ki, 'öteki' de, aynı bakışla, kendi 'ben'ini de 'öteki'lik anlayışını da, aynı şekilde, aynı ortaya koya...""

olmayalı - oruç aruoba

"tutunmaya çalışırken hayata elimde olmayan şeylerden vazgeçiyorum çabukça,
olmayacaklardan, mutlandırmayanlardan,
mutsuz
landıranlardan...

anlam landırmaya çalışıyorum, her an ı...
yaptığım şeylerle an lam lanıyor çünkü...
ve seni senden UZakLAŞtıran herşey,
ki çoğu şey,
UZLAŞ mak için diğerleri ile, yaptıkların...
anlamsızlaştıran,
onlardan vazgeçiyor insan kolayca...

 

UZaklaşmak kendinden.

önceki bir postta olduğu gibi, akıl(us/ uslu) denen yanılgının kollarına atmak kendini...

öğretilmiş, kanıksanmış, artık düşünülmesi bırakılmış.

------------------------------------------------------

yaşamın anlamını hesaplatmak amacı ile bir süper bilgisayar tasarlayıp yapmışlardı "otostopçunun galaksi rehberi"nde.

ve o süper bilgisayara sorulduğunda cevap veremeyeceğini söylemişti sanırım ve oturup tv izlemeye devam etmişti!

çok güzel filmdi!

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder